I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób świadczenia:
a. usług złożenia Zamówienia na Usługę najmu;
b. Usług świadczonych drogą elektroniczną tj. np. newslettera, wysłania wiadomości przez formularz kontaktowyza pośrednictwem serwisu internetowego www.scala-apartamenty.pl (zwanego dalej Serwisem Internetowym), przez Moderna Profit spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Gdyni, ul. Świętojańska 45 lok. 30, 81-391 Gdynia, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejono- wy Gdańsk-Północ w Gdańsku VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000819780, posiadająca numer REGON 385104304, numer NIP 5862351792, kapitał zakładowy 5.000,00 zł
2. Kontakt z Moderna Profit może odbywać się za pośrednictwem:
a. poczty tradycyjnej pod adresem RECEPCJI: ul. Świętojańska 45/30, 81-391 Gdynia;
b. poczty elektronicznej, pod adresem: profit@moderna.pl;
c. telefonu: +48 509 132 000, +48 513 720 760
d. za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego w Serwisie.
3. Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie i nieodpłatnie udostępniony przez Moderna Profit w witrynie internetowej www.scala-apartamenty.pl, w sposób umożliwiający Klientom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili za pomocą systemu informatycznego, którym posługuje się Klient.
4. Wszelkie prawa do Serwisu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, domeny internetowej, strony internetowej Serwisu, a także do formularzy, logotypów oraz wszelkich treści publikowanych i udostępnianych w ramach Serwisu należą do Moderna Profit, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem.
5. Moderna Profit informuje, że korzystanie z Usług świadczonych drogą elektroniczną może wiązać się z zagrożeniem po stronie każdego Klienta sieci Internet, polegającym na możliwości wprowadzenia do systemu teleinformatycznego Klienta szkodliwego oprogramowania oraz pozyskania i modyfikacji jego danych przez osoby nieuprawnione. By uniknąć ryzyka wystąpienia w/w zagrożeń, Klient powinien stosować właściwe środki techniczne, które zminimalizują ich wystąpienie, a w szczególności programy antywirusowe i zaporę sieciową typu firewall.
II. DEFINICJE
Pojęcia użyte w niniejszym dokumencie mają następujące znaczenie:
Bon turystyczny- Polski Bon Turystyczny w rozumieniu Ustawy z dnia 15 lipca 2020 roku o Polskim Bonie Turystycznym (Dz.U.2021.839 z póżn. zmianami);
Dni robocze – są to dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
Dostępność – oznacza, że Pokój lub Apartament jest wolny i Klient może w wybranym przez siebie terminie wynająć Pokoju lub Apartament od Moderna Profit;
Kalendarz- za pomocą Kalendarza Klient może sprawdzić Dostępność Pokoju lub Apartamentu;
Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych oraz osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która może korzystać z Usług dostępnych w Serwisie;
Kodeks cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.);
Konsument - Klient będący konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu cywilnego;
Przedsiębiorca – Klient będący przedsiębiorcą w rozumieniu art. 43[1] Kodeksu cywilnego;
Pokój lub Apartament – pomieszczenie lub lokal mieszkalny, opisany w Serwisie, który może zostać wynajęty przez Klienta;
Recepcja – punkt przyjmowania Klientów przez Moderna Profit znajdujący się pod adresem: ul. Łąkowa, Gdańsk; Regulamin – niniejszy dokument; Regulamin Obiektu – dokument stworzony przez Moderna Profit, z którym można się zapoznać w Pokoju lub Apartamencie; reguluje zasady korzystania z Pokoju lub Apartamentu oraz odpowiedzialność Klienta za nieprzestrzeganie zasad korzystania z Pokoju lub Apartamentu, Regulamin obiektu stanowi załącznik do niniejszego Regulaminu;
Serwis Internetowy/Serwis - serwis internetowy dostępny w domenie www.scala-apartamenty.pl, którego właścicielem i administratorem jest Moderna Profit, za pomocą którego Klienci zawierają z Klientem Umowę najmu oraz Umowy o świadczenie Usług drogą elektroniczną;
Umowa najmu (Umowa najmu/Najem) - Umowa, na mocy której Moderna Profit oddaje Klientowi Pokój lub Apartament odpłatny najem, w terminie, który Klient wskazuje podczas składania Zamówienia, na zasadach sformułowanych w niniejszym Regulaminie, w rozdziale o tytule „VIII. Zasady zawierania Umowy najmu”;
Usługi – usługi świadczone przez Moderna Profit na rzecz Klientów drogą elektroniczną w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. nr 144, poz. 1204 ze zm.);
Usługi dodatkowe - usługi, inne niż Najem, które świadczy Moderna Profit na rzecz Klientów, których zakres i cena podane są na stronach Serwisu; Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014, Nr 827);
Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.); Voucher – dokument w formacie PDF, który zawiera kod uprawniający do wykorzystania określonej w dokumencie kwoty jako środek zapłaty za Najem w Serwisie lub wykonania przez Moderna Profit usługi opisanej w Voucherze na rzecz osoby, która nim dysponuje, na zasadach wskazanych w niniejszym Regulaminie;
Zameldowanie – rejestracja Klienta w Pokoju lub Apartamencie, odbywająca się w Recepcji, która polega na wypełnieniu formularzy meldunkowych przygotowanych przez Moderna Profi i wydaniu kluczy do Pokoju lub Apartamentu; Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, które zmierza bezpośrednio do zawarcia Umowy najmu z Moderna Profit, na zasadach określonych w Regulaminie, w rozdziale o tytule „VII. Zasady zawierania Umowy najmu”;
III. ZASADY KORZYSTANIA Z SERWISU
1. Moderna Profit, w ramach Serwisu umożliwia Klientom korzystanie ze świadczonych przez siebie Usług.
2. Korzystanie z Serwisu może się odbywać wyłącznie na zasadach i w zakresie wskazanym w Regulaminie oraz zgodnie z przepisami obowiązującego prawa.
3. Minimalne wymagania techniczne umożliwiające korzystanie z Serwisu: o urządzenie z dostępem do Internetu, o dostęp do poczty elektronicznej, o najnowsza wersja przeglądarki internetowej z włączoną obsługą plików Cookies i Java Script, o program do odczytu i zapisywania plików formatu PDF.
4. Zabronione jest korzystanie przez Klienta z Serwisu lub Usług w sposób naruszający przepisy prawa, dobre obyczaje, dobra osobiste osób trzecich lub uzasadnione interesy Moderna Profit, a w szczególności dostarczanie treści o charakterze bezprawnym.
IV. USŁUGI
1. Świadczenie Usług odbywa się na zasadach określonych w niniejszym dokumencie.
2. Moderna Profit umożliwia korzystanie z następujących bezpłatnych Usług:a. przeglądania informacji zamieszczonych w Serwisie,b. skorzystania z formularza umożliwiającego Klientom kontakt z Moderna Profi;c. przekierowania na zewnętrzne social media,d. udostępnianie Kalendarzae. świadczenie Usługi Newsletter. oraz odpłatnych Usług Najmu, Voucheru i Usług dodatkowych.
3. Warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie Usług wskazano w niniejszym Regulaminie w ppkt poniżej.
4. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na przeglądaniu informacji zamieszczonych w Serwisie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą zamknięcia przez Klienta strony internetowej Serwisu.
5. Klient ma możliwość wysłania za pomocą formularza dostępnego w Serwisie wiadomości do Moderna Profit. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na udostępnianiu formularza kontaktowego jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą wysłania wiadomości przez Klienta za pośrednictwem formularza.6. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na przekierowaniu na zewnętrzne social media w postaci m.in. Facebooka oraz Instagrama jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą naciśnięcia przycisku z ikoną danego serwisu.
7. Umowa o świadczenie Usługi polegającej na udostępnianiu Kalendarza jest zawierana na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą naciśnięcia dedykowanego przycisku.
8. Klient ma możliwość otrzymywania od Moderna Profit informacji handlowych w formie wiadomości przesyłanych na podany przez Użytkownika adres poczty elektronicznej (Usługa Newsletter). W tym celu należy podać prawidłowy adres poczty elektronicznej. Klient w każdym czasie może odwołać zgodę na przesyłanie informacji handlowych. Newsletter jest przesyłany przez Moderna Profit wyłącznie do Klienta, który dokonał subskrypcji.
9. Moderna Profit ma prawo do organizowania okazjonalnych konkursów i akcji promocyjnych, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronach internetowych Serwisu. Promocje w Serwisie nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
V. USŁUGA NAJMU
1. Moderna Profit umożliwia za pośrednictwem Serwisu zawarcie Umowy najmu.
2. Moderna Profit świadczy Usługę najmu na podstawie niniejszego Regulaminu oraz Regulaminu Obiektu.
3. Umieszczone w serwisie informacje dot. Pokojów lub Apartamentów, w szczególności ich opisy, parametry, ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. Niektóre zaproszenia mogą być oznaczone jako „Oferty specjalne”.
4. W przypadku Ofert specjalnych Moderna Profit wyłącza możliwość zmian w zakresie Najmu.
5. Klient jest zobowiązany do zapłaty Wynagrodzenia za świadczenie Usługi najmu.
6. Wynagrodzenie jest płatne z góry, w terminie wskazanym na stronach Serwisu Internetowego, w trakcie składania Zamówienia.
7. Moderna Profit może żądać uiszczenia przez Klienta zadatku w wysokości wskazanej podczas składania Zamówienia w ciągu 24 godzin od złożenia Zamówienia.
8. Uiszczony przez Klienta zadatek zalicza się na poczet Wynagrodzenia.
VI. KAUCJA
1. Moderna Profit może zobowiązać Klienta do uiszczenia opłaty kaucyjnej w wysokości 500 zł (dalej jako: „Kaucja”). Kaucja stanowi zabezpieczenie roszczeń Moderna Profi wynikających z Umowy Najmu, jak również zabezpieczenie na wypadek naliczenia kar umownych naliczonych ze względu na nieprzestrzeganie Regulaminu obiektu.
2. Kaucja zabezpieczana jest przez Moderna Profit poprzez płatność kartą kredytową z preautoryzacją. tj. w momencie płatności następuje czasowe zablokowanie środków płatniczych do wysokości wskazanej na stronach internetowych Serwisu celem późniejszego zatwierdzenia płatności do rozliczenia.
3. W wyjątkowych przypadkach Moderna Profit może umówić się również z Klientem na płatność Kaucji za pośrednictwem przelewu tradycyjnego.
4. Rozliczenie płatności następuje do 4 dni od chwili zakończenia Umowy Najmu, po uprzednim potrąceniu ewentualnych należności przysługujących Moderna Profit. Przez potrąceniem należności, o których mowa w zdaniu poprzednim, Moderna Profit poinformuje na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej o zdarzeniu powodującym potrącenie należności oraz wysokość potrąconej należności.
VII. VOUCHER
1. Moderna Profit umożliwia za pośrednictwa Serwisu zakup Vouchera.
2. Umieszczone w Serwisie informacje dot. Voucherów w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy, w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
3. Zasady zawierania Umowy zostały uregulowane w niniejszym Regulaminie w punkcie VII o tytule „Zawarcie Umowy o świadczenie Usługi Najmu lub Voucheru”.
4. Vouchery są przesyłane do Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej.
5. Voucher może być zrealizowany w terminie roku od dnia złożenia Zamówienia na Voucher
.6. Moderna Profit jest jedynym emitentem Voucherów.7. Voucher nie podlega wymianie na gotówkę.
VIII. ZAWARCIE UMOWY NAJMU I UMOWY ŚWIADCZENIA USŁUGI VOUCHERA
1. Moderna Profit umożliwia za pośrednictwem Serwisu zawarcie Umowy najmu Pokoju lub Apartamentu lub Umowy o świadczenie usługi Vouchera, zgodnie z informacjami prezentowanymi w Serwisie.
2. Umowę Najmu może zawrzeć osoba fizyczny, która ukończył 18 lat i ma pełną zdolność do czynności prawnych, a także Przedsiębiorca.
3. Moderna Profit na stronie Serwisu prezentuje Klientom informacje dotyczące Pokojów lub Apartamentów m.in. w zakresie ilości osób dla których Pokój lub Apartament może być wynajęty, a także udostępnia Kalendarz, za pomocą którego Klient może sprawdzić dostępność Pokoju lub Apartamentu w określonym terminie i cenę za Najem poszczególnych Pokojów lub Apartamentów.
4. W celu złożenia Zamówienia, Klient, po sprawdzeniu dostępności Pokojów i Apartamentów w określonym terminie za pomocą Kalendarza, wybiera Pokój lub Apartament, który chce wynająć, dodaje, za pomocą checkboxów Usługi dodatkowe, a następnie składa Zamówienie przez formularz Zamówienia dostępny na stronie internetowej Serwisu.
5. Klient, korzystając z Kalendarza może również złożyć Zamówienie na usługę Vouchera. W tym celu Klient wybiera rodzaj Vouchera, który chce zamówić, a następnie składa Zamówienie przez formularz Zamówienia dostępny na stronie internetowej Serwisu.
6. Zamówienie zostaje złożone Moderna Profit w formie elektronicznej i stanowi ofertę zawarcia Umowy Najmu lub Umowy o świadczenie Usługi Vouchera będącej przedmiotem Zamówienia.
7. Formularz Zamówienia jest obsługiwany przez dostawcę systemu teleinformatycznego Moderna Profit. Dostawcą jest Profitroom S.A. z siedzibą w Poznaniu, ul. Roosevelta 9, 60-829 Poznań, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego), pod numerem KRS 0000793213; NIP: 525-24-23-458; REGON: 141374990.
8. Oferta złożona w formie elektronicznej wiąże Klienta, jeśli na podany przez niego adres poczty elektronicznej, Moderna Profit prześle potwierdzenie złożenia Zamówienia.
9. Umowa zostaje zawarta z chwilą uiszczenia zadatku lub całkowitej kwoty Wynagrodzenia za świadczenie Usługi Najmu lub Usługi Vouchera, w zależności od rodzaju złożonego Zamówienia.
10. Klient może również złożyć Zamówienie na Najem lub Voucher za pośrednictwem poczty elektronicznej.
11. Złożenie Zamówienia w Serwisie Internetowym poprzez przesłanie wiadomości elektronicznej następuje w Dniach roboczych oraz godzinach wskazanych na stronie internetowej Serwisu Internetowego. W tym celu Klient powinien:a) w treści wiadomości elektronicznej, kierowanej do Moderna Profit, wskazać rodzaj Vouchera lub rodzaj Pokoju lub Apartamentu, który chce wynająć, informację o ilości osób lub zwierząt, które mają korzystać z Pokoju lub Apartamentów ramach Najmu, wskazać Usługi dodatkowe, z których chce skorzystać;b) podać dane potrzebne do realizacji Zamówienia, a w szczególności: imię i nazwisko, miejsce zamieszkania, adres e-mail, nr karty płatniczejc) poinformować o chęci otrzymania faktury VAT i wskazać wszystkie wymagane do jej wystawienia dane, których zarząda Moderna Profit.
12. Informacja na temat całkowitej wartości Zamówienia, o którym mowa w pkt powyżej, podawana jest każdorazowo przez Moderna Profit poprzez poinformowanie w drodze wiadomości elektronicznej wraz z informacją, że zawarcie Umowy o świadczenie Usługi Voucheru lub Najmu.
13. W przypadku Klienta, który jest Konsumentem, Moderna Profit każdorazowo po złożeniu Zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej przesyła Konsumentowi potwierdzenie warunków złożonego Zamówienia oraz informację, że złożenie Zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty.
14. Umowa zostaje zawarta z chwilą uiszczenia przez Klienta zadatku, a w przypadku Ofert specjalnych i Voucheru, uiszczenia całkowitego Wynagrodzenia.
15. Po zawarciu Umowy o świadczenie Usługi Najmu lub Vouchera, Moderna Profit potwierdza Konsumentowi jej warunki, przesyłając je na adres poczty elektronicznej Konsumenta lub pisemnie na podany przez Konsumenta adres.
16. Umowa o świadczenie Usługi Najmu lub Vouchera zawierana jest w języku polskim, o treści zgodnej z Regulaminem.
IX. PŁATNOŚCI
1. Wszystkie płatności, które zobowiązany jest ponieść Klient w związku z zawieraną Umową Najmu, a także Umową o świadczenie Usługi Vouchera są podawane w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki, w tym podatek VAT.
2. Klient może uiścić płatności za pośrednictwem:
a. przelewu na rachunek bankowy Moderna Profit wskazany w Serwisie (w tym przypadku realizacja Zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Moderna Profit potwierdzenia przyjęcia Zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Moderna Profit),
b. płatności elektronicznej, za pośrednictwem systemu płatności elektronicznej zintegrowanego z Serwisem (realizacja Najmu jest możliwa po otrzymaniu przez Moderna Profit informacji z systemu agenta rozliczeniowego o dokonaniu płatności przez Klienta),
c. Bonu turystycznego.
3. Klient jest zobowiązany uiścić zadatek w terminie 24 godzin od złożenia Zamówienia.
4. W przypadku braku uiszczenia zadatku w terminie, o którym mowa w ppkt.
5 powyżej, Umowę uważa się za niezawartą.
6. W przypadku Zamówień wobec których Moderna Profit zażądał uiszczenia zadatku, Klient może opłacić pozostałą część Wynagrodzenia gotówką, najpóźniej w dniu rozpoczęcia Najmu, chyba, że Moderna Profit zgodził się przesunąć termin płatności.
7. W przypadku, gdy Klient uchyla się od zapłaty pozostałej części Wynagrodzenia, po wpłaceniu zadatku, Moderna Profit ma prawo odmówić Zameldowania Klientowi.
X. ZMIANA UMOWY NAJMU
1. Moderna Profit umożliwia Klientowi dokonanie zmian w zakresie Usługi Najmu najpóźniej 14 dni przed terminem rozpoczęcia Najmu.
2. W przypadku Ofert specjalnych Klient nie może dokonać zmian w zakresie Usługi Najmu.
3. W celu zmiany Najmu, Klient kontaktuje się z Moderna Profit za pośrednictwem wiadomości e-mail w treści podając informację dotyczące zmiany Umowy Najmu lub systemu teleinformatycznego udostępnianego przez Moderna Profit do zawarcia Umowy Najmu.
4. Moderna Profit, po sprawdzeniu Dostępności Pokoju lub Apartamentu, w terminie 2 dni od dnia zgłoszenia zmian przez Klienta, informuje za pośrednictwem poczty elektronicznej, czy zmiana została dokonana.
5. W przypadku, gdy ze względu na brak Dostępności, Moderna Profit nie będzie mógł zrealizować zmiany, umożliwi Klientowi złożenie oświadczenia o odstąpieniu od Umowy Najmu. W takim przypadku zastosowanie będą miały postanowienia niniejszego Regulaminu w zakresie umownego odstąpienia od Umowy Najmu.
XI. ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1. Klient, który jest Konsumentem ma prawo, odstąpić od Umowy w terminie 14 dni od zawarcia jej zawarcia bez podania przyczyny poprzez złożenie stosownego oświadczenia Moderna Profit. Klient może sformułować oświadczenie samodzielnie bądź skorzystać z oświadczenia, którego wzór znajduje się na stronie Serwisu (ustawowe prawo do odstąpienia od umowy).
2. Moderna Profit z chwilą otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy przez Konsumenta prześle na adres poczty elektronicznej Konsumenta potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
3. Zgodnie z Ustawą o prawach konsumenta, prawo do odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone m.in w przypadku:a. Umowy o świadczenie Usług, jeżeli Moderna Profit wykonał w pełni Usługę za wyraźną zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Moderna Profit utraci prawo odstąpienia od Umowy,b. Umowy o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.
4. Prawo odstąpienia od Umowy przez Konsumenta jest wyłączone również w pozostałych przypadkach, wskazanych są w art. 38 Ustawy o prawach konsumenta.
5. Ustawowe prawo do odstąpienia od umowy jest wyłączone w przypadku Umowy najmu.
6. Klient może odstąpić od Umowy najmu nie później niż na 14 dni przed rozpoczęciem Najmu (umowne prawo do odstąpienia od umowy).
7. W przypadku, gdy Klient skorzysta z umownego prawa do odstąpienia od umowy, uiszczony przez Klienta zadatek lub Wynagrodzenie są zwracane w ciągu 7 dni od dnia odstąpienia od Umowy Najmu przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Klient, chyba, że wyrazi zgodę na inny sposób zwrotu.
8. Klient może odstąpić również od Umowy najmu później niż na 14 dni przed rozpoczęciem Najmu, ale nie później niż o godzinie 16:00 w dniu rozpoczęcia Najmu. W takim przypadku Moderna Profit zatrzymuje zadatek.
9. Umowne prawo do odstąpienia od umowy jest wyłączone w przypadku Ofert specjalnych, a także po godzinie 16:00 w dniu rozpoczęcia Najmu.
XII. PRAWA I OBOWIĄZKI KLIENTÓW
1. Każdy Klient Serwisu jest zobowiązany do:a. korzystania z Serwisu w sposób zgodny z prawem, dobrymi obyczajami, a także postanowieniami Regulaminu, mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich,b. wprowadzania w Serwisie danych zgodnych ze stanem faktycznym oraz informowania niezwłocznie o jakichkolwiek zmianach dotyczących przekazanych Moderna Profit danych,c. niestosowania urządzeń, oprogramowania oraz metod mogących zakłócić działanie Serwisu,d. niedostarczania treści o charakterze bezprawnym.
2. Klient i osoby, którym udostępnia Pokój lub Apartament są zobowiązane do przestrzegania Regulaminu obiektu.
3. Klient, najpóźniej w dniu rozpoczęcia Najmu, jest zobowiązany dokonać Meldunku w sposób wskazany przez Moderna Profit. Po indywidualnym ustaleniu i potwierdzeniu przez Moderna Profit, Klient może dokonać również Meldunku później niż w dniu rozpoczęcia Najmu.
4. W przypadku odmowy dokonania Meldunku w wyznaczonym przez Moderna Profit terminie, Moderna Profit może wypowiedzieć Umowę najmu bez zachowania terminu wypowiedzenia.
5. Klient nie może prowadzić działań zmierzających do obciążania skrzynek odbiorczych innych Klientów czy Moderna Profit, a w szczególności nie jest dopuszczalne wysyłanie wiadomości reklamowych.
6. Klient będący Konsumentem posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. jest uprawniony do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy sprzedaży;
b. jest uprawniony do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Klientem a Moderna Profit;
c. może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między Klientem a Moderna Profit, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona Konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich). Porady udzielane są pod przez Federację Konsumentów pod bezpłatnym numerem infolinii konsumenckiej 800 007 707 oraz przez Stowarzyszenie Konsumentów Polskich pod adresem email porady@dlakonsumentow.pl;
d. złożyć swoją skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
XIII. ODPOWIEDZIALNOŚĆ KLIENTA Z TYTUŁU UMOWY NAJMU
1. Klient, zobowiązuje się opuścić Pokój lub Apartament w dniu wskazanym w Umowie Najmu jako ostatni dzień świadczenia Usługi najmu do godziny 11:00.
2. Pokój lub Apartament wraz z kompletem kluczy, po zakończeniu Umowy Najmu, powinny zostać wydane Moderna Profit w stanie niepogorszonym.
3. W przypadku zagubienia kluczy do Pokoju lub Apartamentu, Klient zapłaci karę umowną w wysokości 350 zł.
4. Klient ponosi odpowiedzialność za uszkodzenia lub zniszczenia zaistniałe z jego winy lub winy osób przebywających razem z nim w Pokoju lub Apartamencie.
5. W przypadku stwierdzenia szkody, Moderna Profit może potrącić kwotę odpowiadającą wysokości szkody z uiszczonej przez Klienta Kaucji.
6. Zanim Moderna Profit dokona potrącenia, o którym mowa powyżej, poinformuje Klienta za pośrednictwem poczty elektronicznej o zaistnieniu szkody, przysyłając zebraną dokumentację związaną ze szkodą i poinformuje o dokonaniu potrącenia.
7. Moderna Profit ma prawo wypowiedzieć Umowę najmu bez zachowania terminu wypowiedzenia w przypadku, gdy Klient wykracza w sposób rażący lub uporczywy przeciwko obowiązującemu porządkowi domowemu albo przez swoje niewłaściwe zachowanie czyni korzystanie z innych lokali w budynku uciążliwym.
8. Przez wykraczanie w sposób rażący przeciwko porządkowi domowemu rozumie się w szczególności:a. nieprzestrzegania ciszy nocnej obowiązującej w budynku, w którym znajduje się Pokój lub Apartament;b. oddanie Pokoju lub Apartamentu w podnajem lub użyczenie osobom trzecim;c. przekroczenie liczby osób korzystających z Pokoju lub Apartamentu powyżej liczby wskazanej podczas zawierania Umowy Najmu;d. nieprzestrzeganie innych postanowień Regulaminu Obiektu skutkujące koniecznością wezwania przez Moderna Profit Policji bądź innych służb porządkowych.
9. W przypadku wypowiedzenia Umowy Najmu bez zachowania terminu wypowiedzenia, Moderna Profit zatrzymuje Wynagrodzenie z tytułu Umowy najmu tytułem kary umownej.
XIV. REKLAMACJE W ZAKRESIE USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
1. Klient może zgłaszać Moderna Profit reklamacje w związku z funkcjonowaniem Serwisu Internetowego i korzystaniem z Usług. Reklamacje można zgłaszać pisemnie na adres: Moderna Profit, ul. Świętojańska 45/30, 81-391 Gdynia, na adres poczty elektronicznej: profit@moderna.pl lub pod numerem telefonu: +48 509 132 000
2. W reklamacji Klientem powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i opis zaistniałego problemu.
3. Moderna Profit zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klientem, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona. W przypadku braków w reklamacji Moderna Profit wezwie Klienta do jej uzupełnienia w niezbędnym zakresie w terminie 7 dni, od daty otrzymania wezwania przez Klienta.
XV. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
1. Podane przez Klientów dane osobowe, Moderna Profit zbiera i przetwarza zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa oraz zgodnie z Polityką Prywatności, dostępną na stronie Serwisu Internetowego.
XVI. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Wyłącznym źródłem zobowiązań Moderna Profit jest niniejszy Regulamin oraz bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa.
2. Zawarte w niniejszym Regulaminie zapisy dotyczące Konsumenta, w przedmiocie odstąpienia od umowy oraz reklamacji oraz procedury wprowadzania zmian w Regulaminie, stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Nie stosuje się zapisów o pozasądowych sposobach rozstrzygania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
3. Regulamin jest dostępny w języku polskim.
4. Powielanie bądź publikowanie niniejszego Regulaminu lub jego części bez pisemnej zgody Moderna Profit jest zabronione.
5. O ile bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa nie stanowią inaczej, prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.6. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Moderna Profit a Klientem, będącym Konsumentem, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
7. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Moderna Profit a Klientem, będącym Przedsiębiorcą, z wyłączeniem osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, dla których Umowa świadczenia Usług drogą elektroniczną i sprzedaży jest bezpośrednio związana z ich działalnością gospodarczą, ale nie ma charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nie działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Moderna Profit.
8. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu Cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, przepisy Ustawy o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
9. Treść niniejszego Regulaminu może ulec zmianie. O wszelkich zmianach każdy Klient będący Konsumentem zostanie poinformowany poprzez informacje na stronie głównej Serwisu zawierającej zestawienie zmian i termin ich wejścia w życie. Termin wejścia w życie zmian nie będzie krótszy niż 14 dni od dnia ich ogłoszenia.
I. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Niniejszy dokument określa (dalej jako: „Regulamin”) zasady korzystania z Pokoju lub Apartamentu, które są udostępniane na podstawie Umowy Najmu przez Moderna Profit spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Gdyni, ul. Świętojańska 45 lok. 30, 81-391 Gdynia, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejono- wy Gdańsk-Północ w Gdańsku VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000819780, posiadająca numer REGON 385104304, numer NIP 5862351792, kapitał zakładowy 5.000,00 zł, zwana dalej jako „Moderna Profit”.
2. Umowa Najmu jest zawierana na podstawie odrębnego Regulaminu serwisu internetowego www.scala-apartamenty.pl, dalej jako „Regulamin Serwisu”.
3. Niniejszy Regulamin jest nieprzerwanie dostępny w Serwisie internetowym www.scala-apartamenty.pl, w sposób umożliwiający jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili. Regulamin dostępny jest również w każdym Pokoju lub Apartamencie udostępnianym do Najmu przez Moderna Profit.
II. DEFINICJE
Pojęcia zapisane dużą literą mają znaczenia nadane im w Regulaminie Serwisu, natomiast pojęcia określone poniżej mają następujące znaczenie:
Cisza nocna - przedział czasu między 21:00 a 8:00, podczas którego Goście są zobowiązani do powstrzymania się od hałaśliwego zachowania;
Części wspólne - części Obiektu, do których mogą korzystać Goście z różnych Pokojów lub Apartamentów;
Doba hotelowa - przedział czasu, który Gość może spędzić w Pokoju lub Apartamencie w ramach zawartej Umowy Najmu, Doba hotelowa zaczyna się o 16:00 w Dniu przyjazdu, a kończy o 11:00 w Dniu wyjazdu;
Gość - osoba, która przebywa w Pokoju lub Apartamencie na podstawie Umowy Najmu zawartej w Regulaminie Serwisu lub regulaminach innych platform służących do rezerwacji Pokoju lub Apartamentu, z których korzysta ;Osoby towarzyszące - osoba nieobjęta Umową Najmu zawartą z Gościem, przebywająca w Pokoju lub Apartamencie;
Recepcja – punkt przyjmowania Gości przez Moderna Profit znajdujący się pod adresem: ul. Łąkowa, Gdańsk;
Dzień przyjazdu -dzień oznaczony w Umowie Najmu, jako dzień rozpoczęcia Najmu;
Dzień wyjazdu -dzień oznaczony w Umowie Najmu, jako ostatni dzień Najmu;
Obiekt -nieruchomość, którą dysponuje w celu wynajęcia Pokoju lub Apartamentu;
Wymeldowanie- proces, podczas którego Gość opuszcza Pokój lub Apartament, polegający w szczególności na zdaniu kluczy do Pokoju lub Apartamentu lub dokonania wszelkich rozliczeń;
Zameldowanie – rejestracja Gościa w Pokoju lub Apartamencie, odbywająca się w Recepcji, która polega na wypełnieniu formularzy meldunkowych przygotowanych przez Lion Apartments i wydaniu kluczy do Pokoju lub Apartamentu.
III. ZAMELDOWANIE
1. Doba hotelowa rozpoczyna się o godzinie 16:00 w Dniu przyjazdu, a kończy o godzinie 11:00 w Dniu wyjazdu.
2. Zameldowanie odbywa się w Recepcji, w godzinach jej otwarcia.
3. Zameldować może się jedynie osoba, która ukończyła 18 lat i ma pełną zdolność do czynności prawnych, a także osoba powyżej 13 roku życia, jeśli przedstawi w Recepcji oświadczenie swojego opiekuna prawnego, o poniesieniu odpowiedzialności za szkody powstałe z winy osób, które dysponują oświadczeniem.
4. W przypadku, gdy Gość nie może zakwaterować się w godzinach otwarcia Recepcji, zobowiązany jest do poinformowania o tym najpóźniej dzień przed Dniem przyjazdu za pośrednictwem telefonu lub poczty elektronicznej.
5. Moderna Profit przekazuje Gościowi instrukcje dotyczące Zameldowania w wiadomości elektronicznej najpóźniej w Dniu przyjazdu.
6. W przypadku, gdy Gość odmówi Zameldowania, wypowiada Umowę Najmu bez zachowania terminu wypowiedzenia, zatrzymując Wynagrodzenie z tytułu Umowy najmu tytułem kary umownej.
IV. ZASADY POBYTU
1. W Pokoju lub Apartamencie obowiązuje całkowity zakaz palenia wyrobów tytoniowych lub spożywania substancji odurzających. W przypadku złamania powyższego zakazu, Gość jest zobowiązany do zapłacenia kary umownej w wysokości 500 zł za każde naruszenie.
2. Goście i Osoby towarzyszące, przebywające w Pokoju lub Apartamencie, są zobowiązane do przestrzegania niniejszego Regulaminu, Ciszy nocnej, zasad BHP oraz przepisów ochrony przeciwpożarowej, a także zachowania zgodnego zasadami kultury osobistej.
3. Moderna Profit w przypadkach naruszenia przez Gościa powyższych ppkt., w szczególności w przypadku podejrzenia, że Gość znajduje się pod wpływem środków odurzających, alkoholu, w stanie wyłączającym świadome podjęcie decyzji lub zachowuje się agresywnie w stosunku do lub obsługi Apartamentu lub Pokoju, może podjąć decyzję o wezwaniu Policji lub innych służb porządkowych. W takim przypadku ma prawo do natychmiastowego wypowiedzenia Umowy Najmu, zatrzymując Wynagrodzenie z tytułu Umowy najmu tytułem kary umownej.
4. Osoby trzecie mogą przebywać w Pokoju lub Apartamencie Gościa w godzinach 08:00-22:00.
5. Gość nie może udostępniać Pokoju lub Apartamentu Osobom trzecim, a także zwierzętom, które nie zostały przez niego zgłoszone podczas składania Zamówienia. Dla potrzeb tego Regulaminu za udostępnienie uznaje się przebywanie zwierząt lub Osób trzecich w Pokoju Apartamencie w godzinach między 22:00 a 08:00.6. W przypadku naruszenia ppkt.
6 niniejszego Regulaminu, Gość może zostać obciążony kosztami pobytu tych zwierząt lub Osób trzecich, zgodnie ze stawkami obowiązującymi za wynajem Pokoju lub Apartamentu dla osoby lub zwierzęcia w czasie trwania Umowy Najmu.
7. W ramach korzystania z Pokoju lub Apartamentu, Gość nie może:- palić świec, kadzideł, rozpalać kominka lub grilla ogrodowego,- oddać Pokoju lub Apartamentu w podnajem;- udostępniać Osobom trzecim Pokoju lub Apartamentu, również w czasie trwania Umowy Najmu;- usuwać z Pokoju lub Apartamentu elementów jego wyposażenia i dekoracji, a także nie przenosić elementów wyposażenia i dekoracji pomiędzy Pokojami lub Apartamentami;- pozostawiać zwierząt oraz osób poniżej 13 roku życia bez nadzoru.
8. W przypadku naruszenia zakazu zapalenia świec, kadzideł, rozpalenia kominka lub grilla ogrodowego, Gość zapłaci karę umowną w wysokości 500 zł.
9. Gość jest zobowiązany do każdorazowego odpowiedniego zabezpieczenia Pokoju lub Apartamentu w przypadku jego opuszczania, w szczególności poprzez staranne zamknięcie okien i zamknięcie drzwi wejściowych na klucz. Gość ponosi odpowiedzialność materialną za będące następstwem nieodpowiedniego zabezpieczenia lub zaniechania zabezpieczenia Pokoju lub Apartamentu, Gość odpowiada materialnie.
10. W przypadku niektórych Pokojów lub Apartamentów Gość otrzyma od pilot lub kartę do bramy wjazdowej (dalej jako „Pilot”). Gość jest zobowiązany do starannego sprawowania pieczy nad Pilotem. W przypadku jego utraty, może obciążyć Gościa karą umowną w wysokości 400 zł.
V. WYMELDOWANIE
1. Goście są zobowiązani do opuszczenia Pokoju lub Apartamentu najpóźniej do godziny 11:00 w Dniu wyjazdu. W przeciwnym wypadku naliczy opłatę za korzystanie z Pokoju lub Apartamentu przez kolejne Doby hotelowe pobytu Gości zgodnie ze stawkami obowiązującymi na Najem w Dniu Wyjazdu.
2. Chęć przedłużenia Umowy Najmu, Gość może zgłosić najpóźniej do godziny 14:00 w dniu poprzedzającym Dzień wyjazdu, w Recepcji, za pośrednictwem telefonu lub poczty elektronicznej. poinformuje Gościa niezwłocznie o możliwości przedłużenia Umowy Najmu i cenie.
VI. REKLAMACJE, ODPOWIEDZIALNOŚĆ MODERNA PROFIT
1. Moderna Profit odpowiada za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez Gościa do Pokoju lub Apartamentu na zasadach utrzymującego hotel lub podobny zakład, zgodnie z art. 846 Kodeksu Cywilnego, chyba że szkoda wynikła z właściwości rzeczy wniesionej lub wskutek siły wyższej albo że powstała wyłącznie z winy poszkodowanego lub osoby, która mu towarzyszyła, była u niego zatrudniona albo go odwiedzał.
2. Goście mają prawo do składania reklamacji w przypadku uchybień związanych z wykonaniem Umowy najmu.
3. Reklamacje Gość może zgłaszać na adres poczty elektronicznej: profit@moderna.pl.4. W uzasadnionych przypadkach Gość może poprosić o przyjazd do Pokoju lub Apartamentu.
VII. ODPOWIEDZIALNOŚĆ GOŚCIA
1. Gość odpowiada materialnie za szkody wynikłe z jego zachowania lub zachowania Osób trzecich lub zwierząt znajdujących się w Pokoju lub Apartamencie.
2. W przypadku nieuzasadnionej prośby o przyjazd do Pokoju lub Apartamentu, może obciążyć Gościa karą umowną w wysokości 200 zł i kosztami przyjazdu.
3. Gość odpowiada za zgubienie lub uszkodzenie rzeczy wniesionych do Części wspólnych Pokoju lub Apartamentu.
VIII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem lub Regulaminem serwisu, stosuje się przepisy Kodeksu Cywilnego.